Pravosljavlje Forum



ДОБРОДОШЛИ НА АНАСТАСИЈА - ПРАВОСЛАВЉЕ ФОРУМ

Ако још увек нисте члан нашег форума препоручујемо Вам да се региструјете и придружите нам се. Поделите са нама ваша искуства и мишљења. Желимо вам пријатан боравак и дружење на АНАСТАСИЈА - ПРАВОСЛАВЉЕ форуму.


Поздрав, чекамо вас !!!

Pravosljavlje Forum

КОРАК СРЦЕМ, УМОМ И РЕЧЈУ СТАЗАМА ПРАВОСЛАВЉА
 
HomePortalCalendarFAQ/УпутствоРегиструј сеПриступи
+ ДОБРО ДОШЛИ НА ФОРУМ! МОЛИМ ТЕ ДА НЕ БУДЕШ САМО ЧИТАЛАЦ ТЕКСТОВА. ПОСТАНИ ПРИЛОЖНИК ПРАВОСЛАВЉУ, ВЕЛИКА ДЕЛА СТВАРАЈУ МАЛИ ЉУДИ ПРОЖЕТИ ЉУБАВЉУ ПРЕМА ВЕРИ И НАЦИЈИ!!! + • + "Будите мудри као змије и безазлени као голубови". • + "Мудрост ће вас сачувати да вас вуци нe растргну, а доброта ће вас сачувати да ви не постанете вуци". • + Патријарх Српски, Г. Павле + •
ИЗВИЊАВАМО СЕ ПОСЕТИОЦИМА ФОРУМА ЗБОГ РЕКЛАМА КОЈЕ СЕ ПОЈАВЉУЈУ ИСПОД БАНЕРА (испод овог текста). РЕКЛАМЕ СЕ ПОЈАВЉУЈУ НА ФОРУМУ ИЗ ЈЕДНОСТАВНОГ РАЗЛОГА ЈЕР ЈЕ КОРИШЂЕЊЕ СОФТВЕРА ФОРУМА БЕСПЛАТНО И НА ИЗБОР РЕКЛАМА НЕМАМО УТИЦАЈ. ХВАЛА НА РАЗУМЕВАЊУ.

Share | 
 

 УЛОГА 40 СВЕТИХ ЛИТУРГИЈА

Go down 
АуторПорука
kganica
нови члан
нови члан
avatar

Female
Број порука : 10
Година : 38
Локација : Beograd
Члан од : 12.01.2012

ПорукаНаслов: УЛОГА 40 СВЕТИХ ЛИТУРГИЈА   Tue May 12, 2015 8:56 am

УЛОГА 40 СВЕТИХ ЛИТУРГИЈА - СТАРАЦ КЛЕОПА РУМУНСКИ

Ваља да знате да је од свих служби које се творе у Цркви најкориснија и најмоћнија Света Литургија. Света Литургија је Жртва за спасење цијелог свијета. Казиваћу вам о значају 40 Светих Литургија.
Сваког дана на Светом Престолу гдје се врши Литургија жртвује се Спаситељ наш Исус Христос. Као што каже свештенослужитељ: "Жртвује се Спаситељ свијета, који узима гријехе свијета". Кап крви Исуса Христа очишћује све гријехе свијета. Због тога прве службе које се приносе и за живе и за мртве јесу Свете Литургије. На другом мјесту долазе помени за мртве, псалтир, акатисти, дјела милосрђа (за покојнике, напр.), задужбинарство.
Али Литургије се не могу служити за свакога. Псоваче светиња не можеш стављати за помен на Светој Литургији. Гријех је. Људе што живе невјенчано не можеш стављати за помен на Светој Литургији, јер је то велики гријех. Оне што су прешли у секташе не можеш стављати за помен на Светој Литургији, јер су се одрекли Крштења и Цркве. Оне што су одбили Свете Тајне на самрти не можеш стављати за помен на Светој Литургији. Оне што су умрли невјенчани, што се нијесу вјенчали ни на самрти, такође не можеш стављати за помен. И оне што су били у браку са блиским сродницима, почев од петог степена наниже. Ти се могу стављати за помен на службама, на Псалтиру, али на Литургији ни у ком случају.
Затим, ви видите да ми вадимо честице свакога јутра на Светој Проскомидији за многе хиљаде које поменемо. Изјутра код нас у олтару при помињању буде по 15 - 20 отаца. Они одлазе код свештеника који врши Свету Проскомидију и казују: "Оче, благослови да поменем живе и мртве". А свештеник вади двије честице светим копљем говорећи овако: "Прими, Господе, жртву ову за милост, живот, мир, здравље, опраштање грехова раба Божијег архимандрита тог и тог и свих које ће он поменути, живих и мртвих". Онда свештенослужитељ ставља по честицу код живих и код мртвих на Светом Дискосу за сваког свештеника и монаха који помиње.
Честица стављена у Путир јесте као сунчев зрак; можеш да поменеш милион душа. Али те честице представљају душу поменуту на Светој Литургији. Велику грешку чине свештеници који дају честицу људима да носе кући. Велики гријех чине. Није допуштено. Дођи да ми покажеш гдје пише да дајеш да се носи честица кући. Ако даш честицу човјеку да носи кући, лишио си га Литургије тог дана; нема више удјела. Честице се ваде на Светој Проскомидији: из четврте просфоре за живе и из пете просфоре за мртве и изненада умрле. Оне остају на Светом Дискосу, јер су изјутра само благословене, нијесу још освећене.
А на Светој Епиклези, на призивању Светог Духа, када свештеник подиже руке увис и чини три метаније до земље и призива Светог Духа говорећи: "Господе, који си у трећи час Апостолима својим ниспослао Пресветога Духа свог. Њега, Благи, не одузми од нас, но обнови нас, који ти се молимо"; затим чини поклон са челом до земље и опет подиже руке и призива Пресветог Духа трипут. И када заврши ово призивање Светог Духа, он показује на божански Агнец и на Свети Путир и казује: "И учини, Господе, овај Хљеб часним и пречистим Тијелом Христа Твога. Амин. А што је у овом Светом Путиру - скупоцјеном крвљу Христа Твога. Амин."
И благосиљајући их вели: "Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин. Амин. Амин". Затим свештеник клечи и моли се заједно са цијелим народом за цијели свијет.
То је срце Свете Литургије, јер сада силази Свети Дух на Свете Дарове, који се претварају у Тијело и Крв Спаситеља нашег Исуса Христа. А честице што се ваде за живе и мртве не претварају се у Тијело и Крв Господа, него се стављају на крају у Свети Путир, и освећују се када дођу у додир са Пречистим Тајнама. Тада свештеник казује: "Омиј, Господе, Светом Крвљу Твојом, гријехе свих овдје поменутих молитвама светих твојих. Амин". (Цитирана мјеста упоређена са Служебником; нап. прев).
А ако вам свештеник даје честицу, неосвећену, изјутра, не узимајте је. Хиљаду је пута боље да узмеш нафору, јер нафора је освећена у оквиру Свете Литургије, а честице неосвећене не дају се за ношење кући. Боже сачувај!
Ето зашто треба да долазите што редовније у цркву. Али вас молим, када дајете помене на Светој Литургији, ако знате да неки живе невјенчано, ако су се узели блиски сродници, ако је когод, Боже сачувај, секташ, ако хули на Бога или псује, не стављајте га за помен, јер му чините велико зло. Ми хоћемо да га сјединимо са Исусом Христом а он Га псује? Чији глас слуша Бог? Размислите!
Када се пренете из сна, јутром, прво и прво обавите свету молитву, то јест, начини три поклона и реци трипут: "Слава Теби, Боже наш, Слава Теби!" Умиј лице водом да растјераш сан и отиди пред свете иконе. Затим се трипут осјени правилним Светим Крстом, састављајући три прста који символизују Свету Тројицу - Оца, Сина и Светог Духа - а друга два представљају Божанство и човјечанство Христово, то јест двије природе. И стави најприје руку на чело: "У име Оца"; на трбух "Сина"; на десно раме: "Светога Духа" и на лијево раме: "Амин".
То је догматски Крст по канонској уредби Цркве и по 92. канону Светог Василија Великог. Не осјењујте се кривим крстом или у журби, јер ће се ђаво на то само злурадо церекати. Ко те је научио да се подсмијеваш Светом Крсту? Ко теби везује руке да их узносиш догматски? Христов Крст је имао 13,5 метара висине и 3,80 метра ширине.
Правилно се крсти. Ако ли не, нијеси православац, јер исмеваш Свети Крст, и смије се ђаво од тебе кад тако булазниш.
Осјењуј се правилним крстом и када пролазиш поред неке цркве; да те не буде стид осјенити се правилним Светим Крстом. Тамо је присутно Тијело и Крв Господња, стално, на Светом Престолу. Тамо је Христос жив у Светом Олтару. У свим православним црквама Пречисте Тајне Стоје на Светом Престолу. Ако се не клањаш Цркви, не клањаш се Христу!
Нека би Бог дао да се видимо сви у Рају! Боже сачувај да један једини остане на мукама; сви да се радујете у рајским вртовима! Сви. Кад бих имао велику врећу, да вас ставим у врећу, да бих вас могао пустити у рајске вртове! Кајмо се! Знате ли како вам је тамо лијепо? Чуј шта вели Апостол Павле: "Што око не видје, и ухо не чу, и у срце човјеку не дође! (уп. са 1. Кор2,9; нап. прев.). То је припремио Бог онима који Га се боје и љубе Га.
са румунског Арсеније Бугарски

Назад на врх Go down
sandra
нови члан
нови члан
avatar

Female
Број порука : 9
Година : 33
Члан од : 17.09.2010

ПорукаНаслов: Re: УЛОГА 40 СВЕТИХ ЛИТУРГИЈА   Fri May 25, 2018 6:47 am

СВЕТА ЛИТУРГИЈА и какав утицај има она на душе умрлих?

"Као што је Небо више од Земље, тако је и помињање на Светој Литургији за упокојене веће и моћније од свих других молитава.
Централни део Свете Литургије за вернике је сједињење Бескрвне Жртве - Господа Исуса Христа - Тела Крви Његове, под видом хлеба и вина, са нама, децом Његовом, кроз Свето Причешће. Свето Причешће на тајанствен начин у нама убија све смрти, све отрове греха и удахњује у нас дах Вечног Живота у Самом Господу Христу. Веће дело човек не може да уради у животу, него да се достојно причести*.

Али, Бог није Бог мртвих, него Бог живих, јер су сви у Њему живи. Јер Он, као глава Цркве, подједнако воли и нас, утелу, алии душе наших прествљених, које чекају васкрсење и повратак у тело, и у Својој тајни спасења, жртвују се на Светој Литургији, жртвује се за све. И чудесно спашава све. И живе и мртве.

Већ од апостолских времена приносиле су се молитве на Светој Литургији за умрле. На проскомидији, припремном делу Свете Литургије, свештеник вади из просфора поред Агнеца (Господа Христа), честице за Пресвету Богородицу, за чинове светих, за живе и честице за упоојене, али само за крштене и који су остали у вери Православној. Овакво молитвено заузимање за покојнике израз је тајанствене повезаности земаљске и Небеске Цркве у љубави Христовој, и зато им пружа највећу утеху.

По сведочењу Светих Отаца, они на начин познат само Господу, примају благодат која није ништа мања од оне коју ми добијамо примањем Свете Крви и Тела Христовог. Јер при крају Свете Литургије, када прође причешћивање верника, четице, које издвајају из просфоре на проскомидији за наше умрле, погружавају се у Животворну Крв Христову у Путир, при чему свештеник изговара: ОМИЈ, ГОСПОДЕ, ГРЕХЕ ОВДЕ ПОМЕНУТИХ КРВЉУ СВОЈОМ ЧАСНОМ, МОЛИТВАМА СВЕТИХ ТВОЈИХ!' А Крв Господа нашега Исуса Христа очишћује од сваког греха... Зато се и данас по манастирима, на захтев родбине служи 40 Светих Литургија за новопрестављеног у нарочито драматичном периоду од 40 дана после смрти.

На Светој Литургији се Сам Господ приноси и полаже на Жртвеник, тј. Часну Трпезу у олтару, и томе покреће Божанствено Милосрђе да опрашта грехе умрломе, као Највеличанственији Заступник. Може ли се не очекивати опроштај и утеха за преступника заповести Цара Небеског тамо где се Сам Син Царев заузима за опроштај, само ако се преступник, бар у тренутку умирања, покајао. О, са несумњивом надом и уздањем треба очекивати да се свим умрлим очевима, браћи и сестрама нашим који се преставише, са макар и магновеним чувством покајања пред Богом, и за које се приноси Бескрвна Жртва, избришу греси, те да и они добијају могућност да пређу у боље стае. Ова несумњива нада Свете Православне Цркве заснива се, са једне стране, на томе што стање њених умрлих чеда до Последњег Суда још није коначно одлучено, а са друге стране, на томе што се неизречено Милосрђе Божије и сила заслуга Христа Спаситеља пружају и пружаће се у сва времена и на све људе - до Страшнога Суда Господњег.

Свети Григорије Двојеслов (+604), римски папа ( - из периода пре раскола - напомена М.С.), приповеда да се извесни монах, Јустус, који је био похлепан, разболео се и умро. За његову душу је одслужено 30 Литургија. Једне ноћи он сам се јавио свом брату по телу Капиосу и овај га је питао како му је тамо. 'У почетку је било страшно, али сада је дивно.' Капиос се истог тренутка упутио у манастир и извесио нас о овом сну. Када смо прецизно избројали дане, открили смо да је управо тод дана одслужена 30 Литургија за душу преминулог брата.

Следећи догађај још више задивљује:

Свети Григорије Двојеслов је одслужио 40 Литургија за покој душе прогонитеља Цркве, Трајана, који је ипак имао неко учињено добро дело, због кога се светитељ молио (сажалио се над једном удовицом којој су нанели неправду). Бог је чуо његову молбу и извео Трајана из пакла. Господ је тада прекорео светитеља и рекао му да се више не моли за безбожнике. Бог је прекорео Светитељ тек након што је Трајана извео из пакла, а не пре тога? Какво милосрђе!

Зар нам све то не изгледа чудно? Сви ти задивљујући догађаји? Зар није сада, у периоду до Другог доласка Христовог, време за милосрђе према живима и мртвима? Зашто би милост Божија била ограничена само на Рај? Зар она није бесконачна?

Зато уместо да зидамо раскошне дворце уместо скромних споменика на гробовима наших умрлих, трошећи огромне паре, подајмо тај новац у неки манастир да се трајно наш упокојени помиње на Светим Литургијама и тиме ћемо му неизмерно више помоћи."

*НАПОМЕНА: Наше је да се трудимо да се припремимо што је могуће достојније, у шта спада пост у време поста и ако свештеник благослови додатни пост пред само причешће (уколико се не ради о посном периоду године), појачана молитва, милостиња, исповедање грехова и, уопште, своје недостојности због огреховљености људске... - једном речју, дела љубави; међутим - ОНАЈ КО СЕБЕ СМАТРА ДОСТОЈНИМ - НИЈЕ ДОСТОЈАН, већ горд и у прелести. Потребно је, дакле, живети комплетним животом у Христу тако да нам цео живот буде припрема за Причешће, иако никад довољно не можемо да се припремимо (зато се то и зову Часни Дарови, јер се Господ дарује, ми бедни грешници ничим не можемо то да заслужимо!); али - можда, још важније - битно је каквим животом се живи и после причешћивања, да се светиња не би похулила, да не бисмо у самима себи распињали Васкрслог Господа и себи спремали вечну погибао. Светиња обавезује. Узимање у себе Тела и Крви Господње обавезује. Љубав сама по себи тера човека на добро, те он и не може да греши, чаки да хоће - али ову меру светости ми још увек нисмо достигли, те нам ваља да се трудимо, да трудом покажемо жељу да нам Господ подари срце да Га љубимо како доликује. "Царство Небеско с напором се осваја" - говорио је Христос - "и подвижници га задобијају."

Извор текста: ЛАЖ ЈЕ ДА ПОСЛЕ СМРТИ НЕМА ЖИВОТА, Србска Првославна Заједница Шид, прир. за штампу Мирко И. Нанић, са благословом Његовог Преосвештентва Епископ сремског Г. Василија, Шид 2005.


Назад на врх Go down
 
УЛОГА 40 СВЕТИХ ЛИТУРГИЈА
Назад на врх 
Страна 1 of 1

Permissions in this forum:Не можете одговорити на теме у овом форуму
Pravosljavlje Forum :: ПОСЛЕДЊИ ПОЗДРАВ :: IN MEMORIAM-
Скочи на: